Onze huidige dirigente Tanka van Dijk-Lutke

Marcell Vroeijenstein

Hans Belderbos

Dirigente: Tanja van Dijk-Lutke

Het koor wordt sinds november 2023  geleid door Tanja van dijk-Lutke.

Tanja-van Dijk Lutke staat vanaf 1995 het vak van koordirigent uit te oefenen. Ze beschijft dit als volgt: "Ik houd ervan om teksten in de muziek te laten spreken en om de zangers plezier in het zingen mee te geven. Mijn opleiding voor muziekdocent aan het Conservatorium in Utrecht heeft mij met verschillende muziekstijlen in aanraking gebracht. Hoewel mijn opvoeding Klassiek is, houd ik ook van Jazz en Pop. Ik combineer mijn dirigentschap en zangcoaching met het werken als invalkracht pedagogisch medewerker en schrijf mijn eigen materiaal als Kleinkunstenaar, waarmee ik af en toe optreed op open podia."

De foto is van 18 november 2023, bij het ondertekenen van het samenwerkingscontract.

Eerdere dirigenten

Het Heuvelrugkoor werd eerder geleid door:

Hans heeft ons koor mede opgericht en is naast zijn werk op het Revius Lyceum als muziekdocent ook actief geweest als voorzitter van de Heuvelrug Muziekschool.